.
Wat doet CRM voor uw bedrijf?
Een CRM-systeem (customer relationship management systeem) helpt u en uw bedrijf om de focus op uw klant te leggen, laat ons daarom even bekijken wat CRM voor uw bedrijf kan doen:
Verkoop
Dankzij een CRM-systeem bieden er zich voor uw verkoopteam een heel aantal nieuwe mogelijkheden aan. Dit zowel voor de interne werking van uw bedrijf als voor de benadering van prospecten. Met een CRM-systeem kan uw verkoopteam sneller en efficiënter samenwerken met iedereen binnen uw bedrijf. Ook zal uw verkoopteam sneller koopsignalen kunnen oppikken dankzij bijvoorbeeld gegevens die opgepikt werden op sociale media. Eens wanneer geweten is dat een bepaalde prospect effectief geïnteresseerd is kunnen ze zich op deze prospect toespitsten met passende en relevante contactgegevens, informatie en nieuws zodat elke prospect datgene krijgt waarnaar hij op zoek is, met andere woorden: de focus op de klant.
Dienst-na-verkoop
Vroeger moest de serviceafdeling afwachten op klantenfeedback om na te gaan wat de werkpunten waren van uw product of service. Met een CRM-toepassing is dit niet langer het geval, gegevens kunnen verzameld worden via het internet, met online verbonden toestellen of met een online service om problemen op te lossen wat er voor zorgt dat u als bedrijf niet alleen korter maar ook sneller op de bal kan spelen. Bovendien is het ook mogelijk om klantenprofielen bij te houden wat van uw service een gepersonaliseerde, actieve en gepaste service kan maken die een rol kan spelen in uw klantenbinding.
Marketing
Met een CRM-systeem kan uw marketingafdeling gemakkelijk allerlei campagnes plannen, creëren en beheren. Dit zorgt er niet alleen voor dat uw marketingafdeling een beter overzicht krijgt van alle e-mails, sociale media, evenementen en direct mail. Bovendien zullen interessante gegevens gemeten, bijgehouden en gebruikt kunnen worden zoals klantentevredenheid, feedback, segmenten,... Waardoor uw marketing specifieker gericht en aangepast kan worden op prospecten.
Social
In dit digitale tijdperk gebruiken klanten de sociale media kanalen om hun mening te laten horen maar ook om extra informatie en recensies te krijgen. Bovendien wordt hier regelmatig de eerste stap naar een aankoop gezet. Of het nu gaat over marketing, verkoop of service, elk bedrijf heeft er baat bij om op sociale media aanwezig te zijn. Dankzij Social CRM zullen uw afdelingen opportuniteiten beginnen zien, dankzij sociaal engagement en andere statistieken zal u trends en veranderingen kunnen oppikken zodat u sociale commentaren zal kunnen omzetten naar leads en zodat u op een correcte manier kan reageren op commentaren.