Dynamics 365 Business Central: 2 oplossingen voor verschillende markten

Microsoft Dynamics 365 is de nieuwe naam voor bedrijfssoftware van Microsoft, en deze omvat 2 verschillende producten: Business Central en Business Central on-premise. Ontdek hier meer over deze oplossingen!


Microsoft dynamics 365 business central: nieuwe naam voor een nieuwe tijd 

Microsoft kocht in 2002 het Deense softwarehuis Navision. En zo betrad Microsoft de markt van de administratie, bedrijfsprocessen en bedrijfssoftware. 

Vijftien jaar na de overname van Navision besloot Microsoft in 2017 naast de bestaande software ook een extra product te lanceren. Dat nieuw product werd Business Central genoemd. En de bestaande software kreeg de naam Dynamics 365 Business Central on-premise.

Het zijn 2 systemen met elk een andere marktbenadering. Maar met een gemeenschappelijke basis: Dynamics NAV.

Microsoft Dynamics 365 Business Central is wat men noemt een "Software-as-a-Service" (Saas). Kenmerkend voor deze oplossing is dat geen licenties moeten gekocht worden, maar dat de software in de cloud draait en per maand betaald wordt als een dienst. Dit is een nieuw product, maar is technologisch ook gebaseerd op het reeds lang bestaande Microsoft Dynamics NAV. Meer informatie over deze fundamenten kunt u hier nalezen.

De bestaande NAV- of Navision-software zelf werd in 2017 dus naar Dynamics 365 Business Central on-premise hernoemd. En deze software kan naast de cloud ook lokaal of elders draaien, en bovendien met maatwerk en sectorfuncties verrijkt worden als u dat wil. De toevoeging 'on-premise' betekent dus ook 'meer mogelijkheden' en 'meer flexibiliteit'.

Ontdek hieronder meer over deze software. En laat u hier inspireren over de visie achter Dynamics 365 Business Central:

.
.
Microsoft Dynamics 365 Business Central: 100% cloud en vanaf 1 gebruiker

Zeer veel ondernemingen gebruiken dagelijks Microsoft Office producten zoals Outlook, Word of Excel.

Microsoft wil klanten hetzelfde gebruiksgemak als van Office 365 bieden voor bedrijfssoftware. Zij wil klanten helpen om vanuit Office 365 door te groeien naar bedrijfssoftware die afdelingen ondersteunt met nieuwe functionaliteiten, op dezelfde zeer herkenbare manier van Office 365. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een boekhoudpakket of een commerciële module.

Microsoft Dynamics 365 Business Central is cloud software die draait op de Azure cloud servers van Microsoft. Het is gestandaardiseerde software die vooraf ingericht is, waardoor de doorstart vanuit Office 365 ook makkelijk is. Het is software die ook bedoeld is om te gebruiken als een standaardoplossing, en niet om maatwerk in aan te brengen of veel aanpassingen aan te doen. Het is bedoeld om het te gebruiken zoals het is, of om uit te breiden met apps van AppSource.

Microsoft Dynamics 365 Business Central mikt heel erg op startende en kleine ondernemingen, en op de jongere generatie waarvoor digitaal heel normaal is. Kunnen werken met smartphone, cloud en apps is ook wat twintigers en dertigers ook van hun bedrijfssoftware verwachten.

Binnen het pakket vindt u modules zoals voor CRM, marketing, verkoop, aankoop, voorraad, boekhouding en nog veel meer. En uiteraard is de link met de Office producten standaard aanwezig. Microsoft Dynamics 365 Business Central is beschikbaar in drie formules, waarbij u telkens iets meer functionaliteit aan het systeem kunt toevoegen. Als dit niet volstaat kan u vlot kunnen overschakelen naar het on-premise systeem, waarover u onderaan meer leest.

Microsoft wil met Dynamics 365 software iedere onderneming in elke fase van haar groei helpen met administratieve bedrijfssoftware. Dynamics 365 Business Central is voor Microsoft een belangrijk en strategisch instapproduct, dat de drempel tot bedrijfssoftware zo laag mogelijk maakt.

.

Waar is Microsoft Dynamics 365 Business Central verkrijgbaar?

Microsoft Dynamics 365 Business Central is sinds 2 april 2018 beschikbaar in 14 landen, waaronder België en Nederland. In de komende jaren zal dit landenaantal verder uitgebreid worden.

Zie hierbij in welke Europese landen het systeem meteen verkrijgbaar was:

belgie

nederland

duitsland

frankrijk

denemarken

zweden

finland

verenigd koninkrijk

italie

spanje

zwitserland

oostenrijk




...

.

Groeien met Microsoft Dynamics 365 Business Central software

Net zoals ook uw bedrijf waarschijnlijk wil groeien, is ook Microsoft op zoek naar groei.

Waar vroeger Dynamics ERP pas begon vanaf 3 gebruiker verlaagt Dynamics 365 Business Central deze drempel naar 1 gebruiker. Dit betekent dat een zeer grote groep van startende bedrijven nu ook naar Microsoft kijken voor administratieve software. En dankzij de link met Office 365 zal Microsoft met Business Central er zeker ook in slagen nieuwe klanten te winnen.

.

Een nieuw product met een mooie toekomst

Microsoft Dynamics 365 Business Central is een nieuw product, dat steunt op stevige historische fundamenten. Vele implementatiepartners zoals Offimac zijn bezig met het aanpassen van hun Dynamics software voor Business Central.

De komende jaren mag u dus zeker heel wat add-ons en apps voor dit Microsoft-platform verwachten.


Wat zijn de voordelen van Microsoft Dynamics 365 Business Central?

De voordelen van Microsoft Dynamics 365 Business Central kunnen makkelijk samengevat worden:

  • Bouwt verder op het vertrouwde Office 365
  • Integreert standaard met Office Word, Excel en Outlook
  • Is zeer gebruiksvriendelijk
  • Is 100% cloud software, dus geen zorgen of kosten van servers
  • Is modulair zodat u kan beginnen en groeien hoe u wil
  • Is beschikbaar vanaf 1 user en dus ook voor kleine of startende bedrijven
  • Integreert ook standaard met andere Microsoft technologie
  • Zal zeker evolueren
  • Is een standaard product en daardoor ook erg prijscompetitief

.

business central on-premise = ander product, meer mogelijkheden

Want Business Central on-premise is de nieuwe naam voor de software die al 20 jaar bestaat als Microsoft Dynamics NAV.

Microsoft Dynamics 365 Business Central on-premise is de nieuwe naam voor de versie 2019 van NAV, of anders gesteld: Business Central on-premise = NAV2019. Het is een oplossing die anno 2018 in 195 landen door 160.000 klanten gebruikt wordt. Het is veruit het belangrijkste Dynamics-product. Het is een rijke oplossing met veel functionaliteiten voor tal van branches. Het is ook de moeder van andere Dynamics 365-sofware. Maar het is dus gewoon een bestaand product dat een nieuwere naam heeft gekregen.

Business Central on-premise kan zowel in de cloud als op lokale servers draaien. Het is een software die beter geschikt is voor bedrijven die vroeg of laat iets meer dan standaardsoftware of sectorspecifieke functionaliteiten willen. Of die met wat complexere processen zitten. On-premise is heel geschikt voor maatwerk of aanpassingen van de standaardsoftware en heeft dit historisch ook in de genen. Bedrijven die niet afhankelijk willen zijn van de cloud of die geen software willen huren zijn ook beter geholpen met Microsoft Dynamics 365 Business Central on-premise.

Dit pakket is perfect geïntegreerd met Microsoft Excel, Word en Outlook wat zorgt voor een visueel zeer herkenbare software. Deze integratie maakt het pakket ook zeer gebruiksvriendelijk. Want bijna iedereen gebruikt dagelijks Microsoft Office en zal daardoor ook snel aan de slag zijn. Werken met Business Central software is dan ook zeer aangenaam.

De productiviteit van medewerkers staat centraal. Gebruikers moeten data slechts 1 maal ingeven en de Business Central software zorgt voor een verdere verspreiding van de informatie naar andere modules. Gedaan dus met klantengegevens in tal van pakketten te noteren. Want dit systeem heeft nog slechts 1 klantenbestand  en iedereen binnen uw organisatie kan er dankbaar gebruik van maken. Door deze aanpak zal u ook meer rendement en efficiëntie realiseren. En uiteraard zal u hierdoor ook uw investering snel terugverdienen. Medewerkers moeten minder tijd steken in gegevens ingeven. En zij kunnen zich meer concentreren op andere taken voor uw klanten.

Rapportering is een ander sterk pluspunt. Er zitten meer dan 100 standaardlijsten in, maar iedere gebruiker kan voor zichzelf heel makkelijk nog meer lijstjes en overzichten maken. Bijna alle data kan ook steeds naar Excel overgezet worden. Zodat u daarin ook de grafieken kunt aanmaken die u in Excel al gewoon bent. En mocht dat alles nog niet voldoende zijn, zijn er ook nog de extra krachtige rapporteringstools van Microsoft PowerBI. Zo kan u voor iedere medewerker in uw bedrijf de juiste rapportering aanbieden.

Vindt u niet alles wat u wenst standaard in de oplossing? Geen probleem. Er zijn duizenden add-ons en apps van partners zoals Offimac op de markt die kant-en-klaar zijn voor vele zeer specifieke sectoren. Bij Offimac vindt u zo onder andere add-ons voor bouw, installatie, verhuur, services en HRM. En daarnaast is het ook nog steeds mogelijk wat maatwerk te laten aanbrengen bovenop al de standaarden als u dit wil. Functioneel kan u uw systeem dus ook helemaal volgens uw behoeften laten inrichten.

Meer info over enkele sectorspecifieke functies voor Dynamics 365 Business Central on-premise leest u op deze link.

Business Central on-premise omvat onder andere volgende modules:

Aankoop

Verkoop

CRM

HRM

productie

Projectbeheer

Financiën

logistiek

planning

Services

marketing

magazijnbeheer




...


dit IS MOBIELE SOFTWARE VAN DE MODERNE GENERATIE!

Dynamics 365 Business Central on-premise is ontwikkeld voor bedrijven, die het vanzelfsprekend vinden dat zij steeds overal, altijd en vanop elk toestel kunnen werken. Want dit systeem kunt u gebruiken op Windows, Apple en Android, en zowel op PC, laptop, tablet als smartphone. Op het bedrijf werkt u waarschijnlijk het liefst op laptop, PC of tablet. Bent u bij klanten, thuis of onderweg kiest u waarschijnlijk voor tablet of smartphone. Dynamics 365 Business Central on-premise werkt op al deze toestellen, waardoor u steeds heel makkelijk aan uw informatie kan.

/

.

HUREN OF KOPEN, IN DE CLOUD OF LOKAAL: HET KAN ALLEMAAL

Business Central on-premise is flexibel in gebruik en betaling. U kan starten met enkele gebruikers in de cloud en op huurbasis maandelijks betalen. Of u kan de software ook laten installeren op lokale servers of in een extern datacenter. Het is allemaal mogelijk, en klanten kunnen ook zonder problemen migreren naar andere servers als ze willen. Want het is een flexibel oplossing. En de software is natuurlijk ook uitbreidbaar met gebruikers en modules wanneer u wil.

offimac EN MICROSOFT business central ZIJN VEILIGE KEUZES

Microsoft is één van de grootste softwarebouwers wereldwijd. Het investeert het meest van heel de sector in bedrijfssoftware voor kleine en middelgrote ondernemingen. Het heeft zeer veel financiële middelen en zorgt voor integratie met al zijn producten. Innovatie is verzekerd. Want Microsoft staat garant voor innovatie, maar ook continuïteit, groei en evolutie. 

Slechts weinig softwarehuizen zijn al 40 jaar actief zoals Offimac. En doorheen al deze jaren hebben wij veel ervaring in veel sectoren opgedaan. Waardoor wij vandaag ook een schat aan know-how in huis hebben. In 1996 kozen wij als 1 van de eersten voor het verdelen van Navision in België (nu: Business Central software). En onze expertise in sectoren en processen hebben wij ook vertaald in kant-en-klare modules, add-ons en apps. Want snel kunnen schakelen met een partner die hun begrijpt, dat is wat klanten willen. En dat kunnen wij.

Op deze link kan u meer lezen over sectorspecifieke functionaliteiten van Offimac voor Business Central software.

.

BEKIJK HIER BUSINESS CENTRAL SOFTWARE IN DE WINDOWS VERSIE EN IN DE WEB VERSIE:

.

.

ONLINE DEMO?

.

UITBREIDINGEN Voor uw microsoft dynamics 365 BUSINESS CENTRAL SOFTWARE

Wilt u uw oplossing nog verder uitbreiden? Ook dit kan probleemloos bij ons! U ontdekt er elders op onze site meer over, maar hierbij vindt u enkele van de mogelijkheden:

  • CRM 365 voor verkoop en binnendienst
  • Documentbeheer
  • SharePoint integraties
  • Extra rapportering


Weten wat Microsoft voor uw bedrijf kan betekenen? Bel ons of contacteer ons via onderstaand contactformulier!

BEKIJK HIER BUSINESS CENTRAL SOFTWARE IN DE WINDOWS VERSIE EN IN DE WEB VERSIE:

.

Iets voor u? Meer weten? Online Demo? Mail of bel 0800 11 137

Vul onderstaande in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op! Of bel Max op 0800 11 137!
Naam
*
E-mail
*
Telefoon
U wenst info over:
*
Vraag:

Klanten vertellen

"Dankzij Microsoft Dynamics NAV en Offimac konden we 5 man uitsparen in orderverwerking. Dat is een jaarlijkse besparing van 10% in personeelskosten!"

Quote
Luc Schreurs
Algemeen Directeur
Group Schreurs

"Projecten en techniek zijn de kern van onze business, maar finaal draait het om de centen. Dankzij Offimac weten we op elk moment waar we staan, op elk niveau."

Quote
Erwin Bobbaerts
Bestuurder
Louis Stevens & Co

"CAD/CAM-gegevens worden automatisch geïmporteerd in ons ERP-systeem, en van daaruit verder gebruikt voor alle productie- en logistieke processen. Dat is efficiënt productiemanagement, zonder dubbel werk of extra administratie."

Quote
Jef Claes
Financieel directeur
ATM

"Offimac zijn bescheiden Limburgers. Maar hun aanpak, implementatie en support zijn gewoon top."

Quote
Op aanvraag
IT-manager
NAV klant die overstapte naar Offimac

"Offimac overtuigde ons met haar sterke software voor de Bouw. Na een succesvolle implementatie hebben wij ook heel onze hardware aan hen toevertrouwd. Alle ICT bij 1 partner: dat is gewoon makkelijk, goedkoop én efficiënt."

Quote
Christophe Suerickx
CEO
Group Suerickx

"Microsoft Dynamics NAV ERP van Offimac is het overkoepelend softwareplatform dat ons toelaat al 10 jaar onafgebroken 30% per jaar te blijven groeien."

Quote
Wido Bourel
General Manager
Rajapack Benelux

"Voor de prijs van een middenklasse wagen heb ik dankzij Offimac een heel efficiënt bedrijf gekregen. Dit is een investering die me elke dag geld opbrengt."

Quote
Niels Bollen
Directeur
Nibotechnics

"Met Offimac-software plannen en leveren wij jaarlijks meer dan 20.000 service- en installatiebeurten doorheen gans België. Met succes."

Quote
Jean Paul Van Kerkhoven
CEO
Aquacare International

"Of het nu gaat om projectbeheer, productie, documentbeheer of managementrapportering, Offimac is een IT-bedrijf dat onze noden perfect begrijpt en invult."

Quote
Nadia Jansen
CEO
Building Group Jansen

"Dankzij de Microsoft Dynamics NAV-oplossing van Offimac zijn we verder kunnen groeien zonder extra personeel aan te werven. Er staat een pak minder cash vast, binnen het kwartier kan ik een volledige winkel auditen én optimaliseren, doorbestellen gaat supersnel en ik kan zeer snel trends detecteren. Bijzonder efficiënt."

Quote
Luc Schreurs
Algemeen Directeur
Group Schreurs

"Omdat we zelf geen IT-afdeling in huis hebben, is het voor ons belangrijk met een IT-partner te kunnen samenwerken met korte communicatielijnen en snelle reactietijden. Offimac is zulk een partner."

Quote
Serge Tremblez
General Manager
Eurorent

"Dankzij Microsoft Dynamics NAV van Offimac sparen we massa's tijd uit. Klanten worden sneller en correcter bediend en kunnen tot op het laatste moment wijzigingen doorgeven, waardoor zij heel tevreden zijn over onze service."

Quote
Giovanni Oliveri
General Manager
Louis Widmer Benelux

"De mensen van Offimac zijn net zoals wij ondernemers. Met hun software sturen wij heel ons bedrijf aan, van order intake naar productie- en capaciteitsplanning, logistiek, transportplanning, facturatie, etc."

Quote
Robert Zegveld
Commercieel directeur
E-MAX Aluminium